close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מניעת פלטפוס באמצעות מדרסים

מערכת שורשיג אלול, תשפ02/09/2020

פלטפוס הוא מצב רפואי נפוץ שמלווה למעלה מחמישה עשר אחוזים מהאוכלוסייה. הוא מלווה לרוב בתופעות לוואי רבות שמקשות על הסובלים מהבעיה. החדשות הטובות הן שניתן למנוע כאבים מיותרים ונזקים מצטברים, לעשות טובה לעצמכם ולרגל שלכם. והפתרון? מדרסים. לא מסובך, לא קשה, ויש שיגידו שהוא אפילו "בא ברגל"

תגיות:
צילום: shutterstock
מהו פלטפוס?
פלטפוס הוא מצב בו הקשת האורכית בכף הרגל אינה מתפקדת, וכתוצאה מכך, הסובלים ממצב זה הם בעלי כף רגל שטוחה. בעקבות בלימת הזעזועים הפגומה ברגליהם, הסובלים מפלטפוס חווים שינויים במנח עצמות כף הרגל והקרסול. השינויים הללו אחראיים למגוון תופעות לוואי כואבות שמתרחבות גם מעבר לגבולות הרגליים ועלולות ליצור כאבים ונזקים גם באזור הגב, הברכיים, האגן ומפרקים נוספים בגוף.

איך למנוע?
ניתן להבחין בקיומו של פלטפוס כבר מינקות. בעזרת הסתכלות ממוקדת על כף הרגל ניתן לשער האם קיים פלטפוס או לא. ככל שמאבחנים
צילום: shutterstock
מוקדם יותר, קל יותר למנוע את הנזקים והכאבים שמקורם בפלטפוס ונוטים להתלוות אליו. מדרסים לפלטפוס יכולים להפחית משמעותית את הסיכויים לסבול מהפתולוגיות השונות. הם משפרים את מנח הרגל ומעניקים יציבות, והם לוקחים חלק גדול ומשמעותי במניעה ובטיפול מונע של שלל תופעות הלוואי הקיימות. באמצעות המדרסים ניתן לשפר את בלימת הזעזועים, להתגבר על הפגמים במבנה האנטומי, ולתת לרגל את התמיכה המיטבית לה היא זקוקה.

איפה קונים?
השימוש במדרסים מפחית משמעותית את הכאבים ויכול אפילו למנוע את תופעות הלוואי. עם זאת, חשוב לציין ששימוש במדרסים שלא מתאימים כראוי לכף רגלו של המשתמש עלול ליצור סיבוכים ונזקים מיותרים. לכן, מדרסים בהתאמה אישית הם קריטיים וחיוניים. ניתן לרכוש מדרסים במגוון רחב של חנויות, אך חשוב לברר ולבדוק שהמוצרים הנמכרים הם ברמה האיכותית ביותר, על מנת למנוע החמרה של המצב או ליצור נזקים למבנה כף הרגל. רצוי לא לקנות מדרסים לפלטפוס בחנויות שלא מיועדות לכך, כי איכות המוצר בעניין זה משחק תפקיד מאוד משמעותי. חשוב ללכת לחנות אורתופדיה מוכרת, ובעלת ניסיון רחב, שניתן לסמוך עליה, כמו אורלי אורתופדיה חנות לייצור מדרסים.

ואם התסמינים כבר מורגשים?
ואם עד עכשיו עוד לא השתכנעתם כמה חשוב לקנות מדרסים מותאמים אישית, הנה סיבה נוספת. עבור אלו שכבר חווים תסמינים כתוצאה מהפלטפוס, יש חשיבות עליונה ברכישת מדרסים מותאמים. רפידות ומדרסים גנריים ניתן למצוא אומנם יותר בזול, אך הם לא לוקחים בחשבון את גיל המטופל, גודל רגלו, המבנה האנטומי הייחודי שלו והתסמינים מהם הוא סובל. עבור כל תופעת לוואי שנקשרת לפלטפוס יש לעצב סוג מדרס אחר, וכפי שצוין קודם לכן, ההשלכות של שימוש במדרס גנרי שלא מתחשב בכל היבטי השוני – הן רבות ומשמעותיות. המדרסים במצב שכזה לא רק שלא יעזרו במניעה וצמצום הכאבים, אלא אף יחריפו את המצב הקיים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה